Εικονικό κλειδί για το αυτοκίνητό σας: Ευκολία ή ένας μπελάς ακόμα; Τι λέει η Allianz;

Αναδημοσίευση από www.nextdeal.gr

Φτάνει η μέρα που μέσω μιας εφαρμογής από το «έξυπνο» τηλέφωνο μας θα ξεκλειδώνουμε το αυτοκίνητο μας και θα το βάζουμε μπροστά. Όμως αυτή η τεχνολογική ευκολία φέρνει και προκλήσεις. Αν χάσουμε το κινητό μας, χάνουμε και το αυτοκίνητο μας;

Όποιος έχει χάσει το smartphone του, γνωρίζει από πρώτο χέρι τι μπελάς είναι, αλλά και τι άγχος σου προσδίδει, πέρα από το κόστος της αγοράς ενός καινούργιου. Άλλωστε, ένα smartphone δεν είναι πλέον μόνο μια συσκευή για την αποστολή και λήψη τηλεφωνικών κλήσεων και μηνυμάτων. Πρόκειται για μια φωτογραφική μηχανή, ημερολόγιο, περιέχει τους τραπεζικούς λογαριασμούς σας, συσκευή αναπαραγωγής μουσικής, φορητό υπολογιστή, παρακολουθεί την υγεία σας, αλλά περιέχει και μια πληθώρα άλλων εργαλείων. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, ίσως να μπορεί να αντικαταστήσει και το κλειδί του αυτοκινήτου σας.

Με την τεχνολογία να τρέχει με φρενήρεις ρυθμούς, η μέρα δεν είναι μακριά που θα μπορείτε μέσω μιας εφαρμογής στο κινητό σας να ξεκλειδώσετε και να ξεκινήσετε το όχημά σας. Ορισμένοι κατασκευαστές έχουν ήδη αρχίσει να προσφέρουν αυτήν την καινοτόμο λύση. Αλλά με το αυτοκίνητό σας να ελέγχεται μέσω μιας εφαρμογής ίσως να αποτελέσει έναν εφιάλτη, μιας και ένας καλός hacker θα μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση και το αυτοκίνητό σας να κάνει φτερά εν ριπή οφθαλμού.

Θολό και το τοπίο της ασφάλισης

Με την απομακρυσμένη κλοπή, απλά με την παραβίαση του κινητού σας, εγείρονται και ερωτήματα γύρω από την ασφάλισή του. Εάν ένα αυτοκίνητο κλαπεί, πώς θα λειτουργήσει η διαδικασία αποζημίωσης του κατόχου; Για να αντιμετωπιστούν οι νέες αυτές προκλήσεις οι ειδικοί στο Κέντρο Τεχνολογίας Allianz (AZT), το ερευνητικό κέντρο της εταιρείας για την αυτοκινητοβιομηχανία, έχουν διατυπώσει συγκεκριμένες οδηγίες ασφαλείας για το σχεδιασμό των εικονικών κλειδιών αυτοκινήτων, αλλά και για την αποθήκευση και επεξεργασία σχετικών δεδομένων. Το κέντρο τεχνολογίας κατέθεσε αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές στο Συμβούλιο Έρευνας για την εξέλιξη των νέων αυτοκινήτων (RCAR), ένα διεθνές σώμα ερευνητικών κέντρων με 25 μέλη από την Ευρώπη, την Ασία, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική και την Αυστραλία. Όπως διατύπωσε και η ομάδα του RCAR, η οποία ερευνά και εξελίσσει τρόπους προστασίας από τα εγκλήματα στον κυβερνοχώρο, θα εξετάσει το ενδεχόμενο υιοθέτησης αυτών των κατευθυντήριων γραμμών ως διεθνών προτύπων για τα virtual κλειδιά αυτοκινήτων.

Βολική, αλλά πολύπλοκη τεχνολογία

Με τα εικονικά κλειδιά, η υποβολή ασφαλιστικής απαίτησης σε περίπτωση κλοπής ενός αυτοκινήτου, γίνεται ελαφρώς πιο περίπλοκη. Επί του παρόντος, αν κλαπεί ένα αυτοκίνητο, ο πελάτης παρέχει τα κλειδιά του αυτοκινήτου στον ασφαλιστή για την κατάθεση των δικαιολογητικών της αποζημίωσης. Με τα εικονικά κλειδιά όμως πως θα γίνει αυτό; Γιατί θεωρούμε ότι ένας πελάτης που δυστυχώς του έκλεψαν το αυτοκίνητο του, θα είναι λίγο διστακτικός να παραδώσει το κινητό του τηλέφωνο στον ασφαλιστή. Επομένως θα πρέπει να βρεθεί μια κοινώς αποδεκτή λύση, ώστε να αποζημιώνεται ο άτυχος πελάτης άμεσα και αξιόπιστα, όπως άλλωστε δήλωσε κι ο υπεύθυνος αποζημιώσεων στην Allianz Versicherungs-AG, τμήμα της Allianz Germany Jochen Haug, «Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να αποζημιώσουμε τους πελάτες μας χωρίς περιπλοκές στην περίπτωση κλοπής, ακόμα και αν χρησιμοποιηθεί ένα εικονικό κλειδί».

Οδηγίες ασφαλείας

Είναι γεγονός πως στο μέλλον τα virtual κλειδιά θα ενσωματωθούν στη καθημερινότητά μας. Αυτό όμως που θα πρέπει να διασφαλιστεί είναι η προστασία των δεδομένων και της περιουσίας που θα «ξεκλειδώνουν».

Για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των δεδομένων και της ασφάλειας των πληροφοριών, η AZT πρότεινε ορισμένες οδηγίες ασφαλείας, μεταξύ αυτών είναι:

  • Δεν θα πρέπει να είναι δυνατή η «αντιγραφή» του εικονικού κλειδιού και θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια ως προς τον αριθμό των κλειδιών που υπάρχουν για ένα συγκεκριμένο όχημα.
  • Πρέπει να παρέχεται στον πελάτη και στον ασφαλιστή σαφής, διαφανής και έγκυρη λίστα όλων των εξουσιοδοτημένων χρηστών του κλειδιού, σε περίπτωση απώλειας του οχήματος. Επιπλέον, εάν το όχημα κλαπεί, ο πελάτης θα πρέπει να είναι σε θέση να ανακαλέσει αμέσως όλες τις εξουσιοδοτήσεις πρόσβασης μέσω του κλειδιού.
  • Η πρόσβαση στο όχημα πρέπει να είναι ξεχωριστή από την άδεια οδήγησης του οχήματος. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την ασφάλεια αλλά και ενδεχομένως να ενεργοποιήσει και νέες υπηρεσίες γύρω από το αυτοκίνητο.
  • Η αποθήκευση και η πρόσβαση δεδομένων για το εικονικό κλειδί πρέπει να είναι εντελώς ξεχωριστά από λοιπές εφαρμογές. Τα κρίσιμα δεδομένα, όπως οι εξουσιοδοτήσεις πρόσβασεις, πρέπει να αποθηκεύονται σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Όπως συμπλήρωσε ο κ. Lauterwasser, Managing Director του AZT και πρόεδρος του RCAR, «Οι κίνδυνοι που σχετίζονται με τα εικονικά κλειδιά είναι σε παγκόσμια κλίμακα. Αυτές οι οδηγίες έχουν σχεδιαστεί ώστε να είναι ανεξάρτητες από συγκεκριμένη τεχνολογία και ανεξάρτητα από τη μάρκα του αυτοκινήτου».

Κατηγορίες